10 Ekim 2009 Cumartesi

İlginç Doping Olayları


Hepimiz küçüklüğümüzde futbol oynamışızdır. Ben de bu oynayan çocuklardan biriydim. Oynayan herkes gibi ben de forvet veya ortasaha oynadım. Arada kalecilikte yaptım ama savunma oyuncusu olmak aklımdan bile geçmiyordu.

Zaman geçti büyüdüm derken gitar çalmak futbol tutkusunun önüne geçti. Arkadaşlar birgün adam eksiğinden beni maça çağırdılar hadi ayıp olmasın oynayalım derken bir baktık defans da adam geçirmeyen savaşan topçu modeli olmuşuz. Bu modelin çok ekmeğini yedim ve yiyorum.

İnsan savunmacı olunca ve boyu (1.77) standartlara göre kısa olunca bu İtalyan mucizesini daha çok seviyor. Fabio Cannavaro 1.76'lık boyuyla Dünya da yılın oyuncusu ödülü ve yılın savunmacısı gibi birçok ödülü uzun boylu savunmacıların arasından söküp aldı.

Cannavaro'nun doping haberini duyunca idolümün böyle bir işe karıştığı için ayrı üzülmüştüm. İnsan özellikle örnek aldığı biri olunca sanki tanıdığına olmuş gibi üzülüyor.

Ancak gerçek ortaya sonradan çıktı. Cannavaro'yu arı soktuğu için ona yasaklı olan maddenin de içinde bulunduğu bir iğne yapılmak zorunda kalınmış.Bunun sonucunda Cannavaro dopingli gözükmüş. İtalya Futbol Federasyonun Fifa'ya yaptığı savunma kabul edildi ve Cannavaro'nun suçsuzluğu kabul edildi.
Bu olay spor tarihindeki ilk ilginç doping olayı değil. Brezilya'nın efsanevi futbolcusu Romario da kullandığı saç dökülmesini engelleyen ilaç yüzünden 120 gün ceza almıştı. Cezaya karşı çıkan ve ilacı 10 yıldır kullandığını söyleyen Romario'nun sonradan bu cezası kaldırıldı.

Ama bence açık ara en ilginci Fransız tenisçi Richard Gasquet'in başına gelenler. Kanında kokain bulunan Gasquet 2 yıl ağır cezaya çarptırıldı. Kokain içmediğini ama kokain bağımlısı olan bir garsonla 7 defa 7-10 saniye kadar öpüştüğünü söyledi. Sonradan yapılan araştırmalarda Gasquet'in haklı olduğunu ve kanındaki kokain miktarının istemsiz olarak dışarıdan alınacak seviyede olduğu ortaya çıktı.

Nagano kış olimpiyatlarında süper büyük slalom dalında altın madalya kazanan ünlü kayakçı Ross Rebagliati'de ise yarışın ardından mariuhana izlerine rastlandı.Gittiği bir parti de pasif içici olarak içtiğini söyleyen Rebagliati, mariuhana'nın performans arttırıcı hiçbir etkisi olmadığı sebebiyle kurtuldu zira madalyasının geri alınması tehlikesiyle karşı karşıyaydı. Rebagliati bundan sonra partilere gaz maskesiyle gideceğini açıklamıştı.

Bence 1 Gasquet 2 Cannavaro 3 Rebagliati 4 Romario'dur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder