21 Kasım 2009 Cumartesi

Nba 2k10 İncelemesi


Çarşamba günü vizelerimin bitmesi itibariyle sabahtan akşama kadar Fm oynamayı planlıyordum.Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Nba 2k10'u da aldım.Sonuç olarak son 3 gündür neredeyse 25 saat Nba 2k1o oynadım.Fm inceleme yazısı da yazacağım ama şu oyunu oynamayı bırakırsam.

Nba 2k10'un en güzel özelliği olan My Player'a geçmeden önce diğer bölümlerden bahsedeyim.Normal maç , Play Off , Lig gibi zaten beklenen şeyler dışında Çaylaklara karşı 2. yıl oyuncuları maçı , smaç yarışması ,1e 1 den 5 e 5 e kadar maç yapma 3'lük yarışması gibi güzel şeyler var.

My Player dışında en sevdiğim özelliği ise Situation bölümü.Bu bölüm de herhangi seçtiğin iki takımla herhangi bir anı oynuyorsun.Mesela bitime 10 saniye kala 2 sayı farkla geridesin ve topu yandan başlatıyorsun.Gerçekten eğlenceli bir bölüm olmuş.

My Player bölümüne gelirsek Pes'in Become A Legend'ının Nba karşılığı demek resmen oyuna haksızlık olur.Oyuncu yaratmak zaten çok ayrıntılı yüzünün ayrıntılarını bile yapabiliyorsun.Oynayacağın yeri seçiyorsun.Size tavsiye Pg olmayın çünkü en küçük top kaybı gibi hatanızda düzeltemiyorsunuz ayrıca pota altına girince dayak yiyebiliyorsunuz.Center olunca da tipik basketbol geyiği olan pivota top verilmiyor geyiği oluşuyor.Gerçekten guardlar pivota çok az pas veriyor ve bir yerden sonra sıkılıyorsun.Olunabilecek en iyi seçenek ise Sf bence çünkü hem topu alabiliyorsun hem de pota altına girebiliyorsun.Oyuncularını 3'lükçü , savunmacı,atletik gibi özelliklere göre seçebiliyorsun.Her maçtan sonra kazandığın Skill Pointslerle özelliklerini yükseltebiliyorsun ki bu her oyunda olan bişey.Size verilen bazı görevler var onu da yapmanız gerekiyor mesela maçı B+ ile bitirmek gibi

İlk başta menajerin sana herhangi bir takımda yaz liginde oynama şansı veriyor.Eğer iyi oynarsan Nba takımlardan herhangi birinde antremanlara katılıyorsun.5 maç şansın var her maç birini eliyorlar.Örnek olarak ben SF olarak nedense Portland'ı seçtim as oyuncu , yedek ve onun yedeği olmak üzere 3 adam oluyor kadroda ve iki kişi takımdan çıkartılıyor.

Ben Portland da ilk 2 maç B- ile oynadım bu arada bunu da anlatayım yaptığın hareketlere göre notun artıp eksiliyor C den başlayıp Fden A+ a kadar not alma ihtimalin var.Notların yaptığın pas hataları , top kayıpları , tuttuğunuz adamın sayı atması ,yanlış pozisyon alma ve alakasız yerde top isteme gibi şeylerden dolayı eksi oluyor.Notunun düşmesi için 2-3 tane iyi veya kötü hareket yapman lazım bu hareketler farklı farklı kötülük seviyesinde mesela yanlış yerde bulunmak top kaybetmekten daha az zararlı.Yararlı şeyler ise doğru şut , doğru pas , asist , top çalma , blok, ribaund gibi şeyler var.

Neyse Portlandayken ilk 2 maçımı gayet iyi oynamışken sonra karşıma Portland'ın asıl Sf'si olan Travis Outlaw geldi.Adam beni bir tokatladı ki hala unutamam bir tek üstümden smaç vurmadığı kaldı.Tabii bu durum da beni D-Lig e attılar.Aslına bakarsanız ilk başta D-Lig daha güzel çünkü daha fazla skill point kazanıyorsun.

Nba'e Detroit'le adım attım ki atmaz olaydım.Stuckey denilen guard bozması adam kadar bencil bir adam hayatımda görmedim.Hızlı hücuma çıkıyorum bomboş koşuyorum adam pas vereceğine kendi kendine atıyor pas istiyorum yanında yine atmıyor kesinlikle bencillikte ilk 5 de bi adam ki Ben Gordon da onun kadar olmasa da bencil bi adam.Oyunun bu özelliği de çok hoş D-lig de insanlar paslı oynarken Nba de herkes kendi kendine satabiliyor.

Oyun açık ara Nba ile ilgili en güzel oyun ve kesinlikle tavsiye ederim.Problemleri tabii ki var mesela hoca sizi çıkartıp 10 saniye sonra yeniden oyuna alabiliyor veya diğer takımlar 90-100 atarken siz 40 atınca takımın bütün ortalamaları en düşük oluyor ama o kadar güzel bir oyunki insan bunları görmezden geliyor.Bir de smaç vurabilsem adam gibi herşey çok güzel olacak ama bakalım o da zamanla.

Alın oynayın ama gerçek hayatı benim gibi unutmayın.

4 yorum:

  1. süre problemi yani sizin 40 atıp onların 100 atmasını tsearch diye bir program vasıtasıyla düzeltebilrisiniz :). Ayrıca incelemeniz çok güzel olmuş bende SG olarak 76ers da oynuyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Peki tsearch daha önceki kariyerlerde de işe yarıyor mu ? Yaklaşık 30 maç yaptım adamla bu dakikadan sonra başka bi adamla oynamak çok zor geliyor :D

    YanıtlaSil
  3. yarıyor :) googleda ararsanız nasıl yapılcağına dair anlatımlar mevcut :). Ben 76ers la playoffa girmeye zorluyorum xD

    YanıtlaSil
  4. skill pointi hepsini yaptım 72 kaldı.99 olmam için ne yapmam lazım.

    YanıtlaSil