1 Kasım 2009 Pazar

Marcos Roberto Silveira Reis

2002 Dünya Kupasında Brezilya Milli takımının en iyi oyuncularından biriydi Marcos .Bizim maçlarımız da olmak üzere birçok maçta takımını kurtaran kurtarışlar yapmıştı.Oliver Kahn ve Rüştü Reçber'in yıldızlaştığı turnuva da biraz geri planda kalmış olsa da kesinlikle en iyi kalecilerden biriydi.

O yaz tahmin edeceğiniz gibi Marcos bir çok takımdan teklif aldı aradan 7 sene geçtiği için hangi takımların teklifler yaptığını bulamadım ama birçok teklif olduğunu okuduğumu çok iyi hatırlıyorum.Avrupa'dan gelen bunca teklife rağmen Marcos şaşırtıcı bir şekilde klübü Palmeiras'ı bırakmadı.1992 den bugüne kadar Marcos Palmeiras forması giyiyor.

Marcos örneğinin bir benzeri kaleci Rogerio Ceni de var.O da zamanının ünlü kalecilerinden biriydi attığı frikik golleri kurtarışlarından daha çok konuşulsa da yine iyi bi kaleciydi ama bu iki oyuncu da hiç Avrupa'ya adım atmadı.

Brezilyalı oyuncularda olmayan bu hırs insanı çok şaşırtıyor.Allah vergisi bi yetenekle doğuyorlar ama çoğunda hiç hırs olmuyor.Marcos eğer birazcık hırslı olsaydı şu anda Avrupa'nın demirbaş takımlarından birinin kalecisi olarak kariyerine devam ederdi ama bu da onun seçimi dediğim gibi Brezilyalı futbolcular ne kadar yetenekle doğsalarda her zaman garip oluyorlar.

Marcos'a dair diğer garip bir ayrıntı ise 2006 senesindeki Konfederasyon kupasından sonra Milli takımdan emekli olmuş.O zamanlar 33 yaşında olan kalecinin emekli olması bence garip bişey tabii Julio Cesar gibi süper bir kaleci geldikten sonra kimse Marcos'un yokluğunu fark etmedi ama yine de dediğim gibi garip bir karakterdi Marcos.

Son olarak Marcos ile ilgili araştırma yaparken Wikipedia'nın Türkiye versiyonunda Marcos ile ilgili yazılan yazıyı okudum.Noktasına dokunmadan aynen buraya yazıyorum.

''Marcos sempatik, eğlenceli ve karizmatiktir.2002 dünya kupasında milli takımımızın bir çok pozisyonunu önlemiştir.Karizmatik olup olmaması beni ilgilendirmiyor.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder