14 Kasım 2009 Cumartesi

Futbolu bırakabilirm !


Başlıktaki açıklamanın sahibi Carlos Tevez.Evet Man. City'de oynayan 25 yaşındaki ünlü forvet Carlos Tevez yani bildiğimiz Tevez.

Gerekçeleri basit.Yorgunluk ve aile özlemi.Hadi aile özlemi, vatan özlemi anlaşılır.Geçmişte bir çok örneği var diyenleriniz olmuştur.Riquelme, Ortega, Palermo, Veron gibi isimler Avrupa Futbolu'nu kokladıktan sonra Arjantin'e döndüler.Ancak bilmiyorum dikkatinizi çekti mi bu isimler Avrupa'da tutunamayan isimler.Evet Riquelme Villarreal zamanlarında, Veron Lazio zamanlarında parladı ama ikiside ülkelerine istenmeyen futbolcular olarak döndüler.Tevez hem yaşı hem de başarıları itibariyle ''Avrupa'dan ülkesine dönen Arjantinli futbolcu'' profilinin bariz bir şekilde dışında kalıyor.

Bir de yorgunluk demiş sayın Tevez.Açıkcası bana çok saçma geldi en azından bu yorgunluğu fiziksel yorgunluk olarak yorumlarsak.Çünkü 25 yaş, futbolunun olgun dönemlerine yeni yeni adım atan ve sahip olduğu performansı en iyi şekilde sahaya yansıtan bir futbolcu ifade eder.Yani 25 yaşındaki bir futbolcudan ne yeteneği varsa onu en iyi şekilde sahaya yansıtmasını beklersin.Bu yaşlarda çıkıpta yoruldum demek Giggs'e, Maldini'ye hakaret olur heralde.

Açıkcası ben bu yorgunluğun mental olduğunu düşünüyorum.Şöyle ki oynadığı takım Manchester City.2 önemi var bu takımın Tevez için.Bence 1.si eski takımı Manchester United'ın ezeli rakibi.2. ise Arapların finansal gücünü arkasına alarak yeni bir oluşum içine girmesi.Benim kişisel kanaatim Tevez'in Man. City'e transfer kararını alma sebebinde 1. etken çok çok önemli.Man Utd'den baya olaylı ayrılmıştı ve onlara ne kadar büyük bir hata yaptıklarını göstermek istedi.Bunun içinde rakip kapıya koştu ancak işler maalesef Tevez için planlandığı gibi gitmiyor.Şu an liderin 10 puan gerisindeler ve şampiyonluk uzak bi ihtimal.Yani büyü bozuldu ve Tevez gerçeklerle yüzleşmek zorunda kaldı.Şu an Carlos Tevez EPL'in kalbur üstü bir takımında oynayan 6 forvetten sadece bir tanesi.Zamanında Şampiyonlar Ligi'ni kaldırmış biri için ağır bir gerçek olsa gerek.İşte bu gerçekle yüzleşmek Tevez'e biraz ağır gelmiş olacak ki futboldan zevk alma konusunda sıkıntı yaşamaya başladı.Ee tabi ki 'Ben hata yaptım.Benim burada ne işim var? ' diyemeyeceğine göre tek kaçış yolu yorgunluk(!)

wally.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder