17 Eylül 2009 Perşembe

Nottingham Forest



Küçükken Şampiyonlar Ligi çıkartma albümüm vardı. Epey para yatırmıştım zamanında bu gereksiz şeylere. Canım sıkıldıkça oradaki oyuncuları ve geçmiş senelerin şampiyon olmuş takımlarına bakardım.

Aralarındaki bir takım benim dikkatimi çekerdi. Oradaki bütün takımları tanıyordum ama Nottingham Forest bana çok yabancı geliyordu.

Nottingham Forest 1865 senesinde kurulmuş sıradan bir kasaba takımı.70'lerin ortasında takımın başına Brian Clough geçiyor. Brian'dan öncesine kadar gayet normal bir kasaba takımı olan Forest 76-77 sene 2. ligde 3. olup 1. lige adım atmış. İngiltere tarihinde 1. lige çıktıktan 1 sene sonra Şampiyon olan tek takım Nottingham Forest'dır.

78-79 senesinde Malmö ile oynadığı Şampiyonlar ligi finalini kazanan NF sonraki sene Hamburg'u yenerek şampiyon oluyor. Bu iki sene de NF iki kez de süper kupayı kazanıyor.

O efsane takımın en iyi oyuncuları İngiltere'nin milli takımında oynayan ilk siyahi futbolcu Viv Anderson, Hamburg maçında kupayı getiren kaleci Peter Shilton ve tanıdık bir isim: Martin O'Neill.

Forest'ın bundan sonraki en büyük başarısı 83-84'teki Uefa kupası yarı finali ve 1989'daki Lig kupası zaferi oluyor. 89'dan 93'e kadar olan zamanda İngiltere çapındaki kupalarda başarılar elde ediyor ama hiçbirinin sonu şampiyonluk olmuyor.

93 yılında Clough takıma veda ediyor. Aynı sene Nottingham Forest da küme düşüyor. Bundan sonra da Premier lige yükselemiyor. Nottingham Forest şampiyonlar Ligi'ni kazanıp ülkesinin en üst liginde oynayamayan tek takım özelliğini taşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder